משלוש תצא אחת – לקראת המאבק על המקום בליגת האלופות בספרד

עוד משחק אחד והעונה בליגה הספרדית נגמרת. אז אמנם ברצלונה הכריעה את האליפות כבר לפני כמה שבועות, ואלא אם תהיה סנסציה שלא הייתה שנים ארוכות, גם זהותן של שלושת היורדות ידועה, אבל מאבק אחד חשוב עדיין נשאר – זהותה של הקבוצה שתסיים במקום הרביעי שמוביל למוקדמות ליגת האלופות. ערב המחזור, שלוש קבוצות נמצאות עדיין במאבק  – ולנסיה, חטאפה וסביליה.

נשאר רק המאבק על המקום במוקדמות ליגת האלופות (UEFA)

תמונת מצב עדכנית

  1. ולנסיה – 58 נקודות, הפרש שערים של 14+
  2. חטאפה – 58 נקודות, הפרש שערים 13+
  3. סביליה – 56 נקודות, הפרש שערים 13+

מה כל קבוצת צריכה לעשות כדי להבטיח את המקום הרביעי

ולנסיה צריכה לנצח במשחק חוץ מול ויאדוליד.

חטאפה צריכה לנצח במשחק ביתי מול ויאריאל וזקוקה גם לאיבוד נקודות של ולנסיה  (לולנסיה יש יתרון במקרה של שוויון בנקודות בגלל המאזן הפנימי בין שתי הקבוצות).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סביליה צריכה לנצח בביתה את אתלטיק בילבאו ובמקביל שגם חטאפה וגם סביליה יפסידו.

כדי לנסות ולהבין מה הסיכוי של כל קבוצה לעשות את המוטל עליה ולנצח צריך לנתח את המפגשים עצמם:

ויאדוליד – ולנסיה: למרות ההדחה המאכזבת בחצי גמר הליגה האירופית נגד ארסנל, בשני משחקי הליגה האחרונים הצליחו העורבים לנצח יחסית בקלות, וגם במשחק האחרון של העונה לא מצפה להם משוכה יותר מדי גבוהה. אמנם בשני המחזורים האחרונים ויאדוליד הצליחה להעלות את הרמה ולנצח גם את בילבאו וגם את ראיו ולהבטיח את ההישארות בליגה, אך היא עדיין אחת מהקבוצות החלשות בליגה ולראיה המאזן שלה במשחקי הבית –  בהם הצליחה לנצח 5 פעמים בלבד העונה. יש לציין, שהמפגש הקודם בין שתי הקבוצות הסתיים בתיקו 1-1.

ויאדוליד – תנסה להפתיע (Stadium Astro)

חטאפה-ויאריאל: הפתעת העונה בליגה הספרדית תקווה להמשיך במסע המופלא שלה, ולנסות להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם הראשונה בתולדותיה. באופן כללי הרקורד של חטאפה במסגרות האירופאיות לא מרשים וכולל הגעה לרבע הגמר גביע אופ"א (בקמפיין שכלל הפסד מפתיע להפועל ת"א) והעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. מי שתנסה להפריע לה היא ויאריאל, שאחרי שסיימה את העונה הקודמת במקום ה-5, מסיימת עונה מאכזבת בחלק התחתון של הטבלה. בהתמודדות הקודמת בין שתי הקבוצות חטאפה הצליחה להבטיח ניצחון חוץ משער דרמטי של אנחל בדקה ה-89 והיא תקווה לתוצאה דומה גם במשחק הקרוב, אחרי האכזבה במחזור הקודם, בו הפסידה מול ברצלונה.

חולמת על העפלה היסטורית למוקדמות ליגת האלופות (FLS)

סביליה – אתלטיק בילבאו: לא רק שמצבה של סביליה בטבלה הוא נחות ביחס לולנסיה ולחטאפה, גם המשחק שמצפה לה הוא הקשה מבין השלושה. בילבאו ממוקמת במקום השביעי, כאשר ניצחון על סביליה יעניק לה את המקום השישי בתום העונה. במפגש הקודם סביליה התקשתה מאוד מול הבאסקית והפסידה לה 2-0. למרות זאת, יש הבדל תהומי בין היכולת של סביליה במשחקי הבית (2 נקודות בממוצע למשחק) לעומת משחקי החוץ (1.05 בלבד). גם בילבאו היא קבוצת בית מובהקת (נקודה בלבד בממוצע למשחק חוץ) ולכן סביר שתתקשה להציג את היכולת הרגילה שלה ברמון סאנצ'ז פיחואן שבסביליה. אם לא תסיים במקום הרביעי, סביליה תוכל להאשים רק את עצמה, לאור העובדה שבשלושת המחזורים האחרונים היא הצליחה להשיג אך ורק נקודה אחת.

אז על מי מהמרים?

כידוע בכדורגל, בטח במשחקים הכי חשובים של העונה, מה שמוביל להצלחה הוא לא בהכרח היכולת המקצועית. למרכיב המנטלי יש חשיבות עצומה כאשר "הכסף מונח על השולחן", ובנקודה הזאת גם לולנסיה וגם לסביליה יש יתרון אדיר על חטאפה. בעוד שלשתיהן יש ניסיון עשיר במאבקי הצמרת, חייבים לזכור שחטאפה חזרה לליגה הראשונה רק בתחילת העונה שעברה, והיא רגילה בעיקר למאבקי התחתית.

אם רוצים ללכת לפי סוכנויות ההימורים – שלוש הקבוצות הן הפייבוריטיות לנצח במשחק שלהן, כאשר לולנסיה יש את הסיכוי הכי גבוה לעשות זאת מבין שלושתן. בהנחה שזה אכן יקרה, ולנסיה תהיה הקבוצה שתסיים את העונה במקום הרביעי.

בשורה תחתונה, הפייבוריטית הברורה לסיים במקום הרביעי ולהגיע למוקדמות ליגת האלופות היא ולנסיה עם סיכוי של 70%. חייבים לציין שמבין הקבוצות, ולנסיה היא גם הקבוצה הראויה ביותר לסיים במקום הרביעי. היא סבלה העונה בליגת האלופות מחוסר מזל בכך ששובצה לבית קשה במיוחד, עם יובנטוס, מנצ'סטר יונייטד ויאנג בויז. עם הגרלה קצת יותר נוחה, ולנסיה הייתה יכולה להעפיל לשמינית הגמר ואפילו להגיע ליותר.

הפייבוריטים הברורים (Spain Holiday)

לחטאפה יש סיכוי של 25% לנצל מעידה של ולנסיה ולהעפיל למקום הרביעי. היא נמצאת בעמדה נהדרת לנצח את משחקה האחרון בעונה ולכן כל איבוד נקודות של ולנסיה יוביל לכך שהיא תגיע למקום הרביעי.

לסביליה יש את הסיכוי הכי נמוך – 5% בלבד, גם בגלל המשחק הקשה שעוד נותר לה, אבל בעיקר כי היא תלויה בכך שולנסיה וחטאפה ימעדו.

אם זה אכן יהיה המצב, העונה בליגה הספרדית תסתיים ללא הפתעות, כאשר ארבע הקבוצות שיסיימו את העונה במקומות הראשונים, הן גם ארבע הקבוצות הנחשבות הכי גדולות וחזקות בספרד.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort