הבלתי נמנע: ברצלונה הביסה 3:0 את ליברפול, צמד למסי

ברצלונה של העשור האחרון היא הסטנדרט המוזהב לקבוצת כדורגל. וברצלונה של 2019 יודעת שארבע שנים היא המתנה ארוכה מדי בשביל קבוצה כזאת לגביע כזה. הקבוצה ששמה את עיניה על גביע האלופות מרגע העלייה הראשונה לדשא העונה, לא מתכוונת לעצור גם באדום של ליברפול, בדרך להוסיף אליו את הכחול שלה ולצבוע שוב את אירופה בבלאוגרנה. עם מספר 10 שלה, עם הקפטן שלה, אין דבר שלא ניתן להשיג.

לליברפול זו כבר שנה שנייה ברציפות בחצי הגמר, ובהתחשב במקום הנמוך והחשוך בו הייתה לפני הגעתו של יורגן קלופ, קשה שלא להעריך זאת. היא מגיעה למקום בו אף אחת לא ניצחה את ברצלונה בשש השנים האחרונות – כשגם אז זה היה מאמן גרמני. רוברטו פירמינו ירד לספסל עקב פציעה, וג'ו גומז חזר להרכב לראשונה דווקא למשחק קשה מול היריבה הקשה ביותר באירופה. אבל אם יש קבוצה שמאמינה וגם מסוגל באותו הזמן, זו ליברפול.

 

הרכבים פותחים:

ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן; סרג'י רוברטו, ג'ורדי אלבה, ג'רארד פיקה, קלמן לנגלה; סרחיו בוסקטס, ארתורו וידאל, איבן ראקיטיץ'; קוטיניו, לואיס סוארס, ליונל מסי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ליברפול: אליסון בקר; ג'ו גומז, אנדרו רוברטסון, ז'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק; פאביניו, ג'יימס מילנר, נאבי קייטה, ג'ורג'יניו ויינאלדום; מוחמד סלאח, סאדיו מאנה.

אירופה מרגישה כאן בבית. (UEFA CL Twitter)

שתי הקבוצות ניסו לחזק את הקישור שלהן ולייצב את המערך, כשפירמינו הלא כשיר במאת האחוזים הוחלף על ידי וינאלדום לטובת מערך יהלום, ובצד השני ארתורו וידאל הועדף על פני, איך לא, ארתור.

עם זאת, שתי הקבוצות פתחו את המשחק, מטבען, בצורה חיובית, וחיפשו ללחוץ על היריבה בלי הכדור ולהעמיס בהתקפה איתו – אם כי בכל זאת, באופן שניתן לצפות ממשחק ראשון בנוקאאוט ליגת האלופות, שתי הקבוצות שיחקו ברמה גבוהה אך באופן מעט מרוסן.

הרחבות היו נקיות למדי והשערים אפילו יותר, כשלשני השוערים לא ממש הייתה עבודה בפתיחת המשחק למעט הגבהה אובדת או הנעת כדור מאחור. בדקה ה-21 נאלץ נאבי קייטה לצאת בעקבות פציעה במפשעה, בחילוף שללא ספק השפיע על היכולת של ליברפול להביא נוכחות לכל חלקי המגרש. הנדרסון עלה לשחק במקומו.

הקרח נשבר כמה דקות לאחר מכן. בדקה ה-26 ג'ורדי אלבה, עם יחסית הרבה שטח מחוץ לרחבה, הכניס כדור אלכסוני פנימה. אל הצד השני של הכדור המדוייק הזה הגיע אקס ליברפול לואיס סוארס, שאמר תודה, דחק פנימה מקרוב, וזה 1:0 לברצלונה. כמובן, זהו שער ראשון העונה לסוארס בליגת האלופות – ואפשר להיות בטוחים שהוא חגג.

בדקה ה-36 הגיעה הזדמנות משמעותית ראשונה של ליברפול. יציאה מהירה להתקפה הסתיימה עם כדור גדול של הנדרסון שהשאיר את מאנה לבד ברחבה מול טר שטגן, אך הסנגלי ניסה לכבוש בנגיעה והכדור ברח לו מעל השער.

מחצית ראשונה בלי הרבה מצבים אך מרתקת ואינטנסיבית הסתיימה לה כשהתוצאה היא 1:0 לברצלונה, אך בקלות יכולה הייתה להיות אחרת.

שער 500 לברצלונה בליגת האלופות. (UEFA CL Twitter)

ליבפרול פתחה בסערה את המחצית השנייה וכמעט תרגמה זאת לשער בדקה ה-53 – סלאח אסף כדור שהורחק מתוך הרחבה, הסתובב לרגל שמאל ובעט כדור חד ונמוך, אבל טר שטגן היה מוכן והדף נהדר.

כעבור שש דקות שוב הגיעה הזדמנות נהדרת. סלאח קיבל כדור ארוך נפלא לאגף שמאל, הכניס לאמצע, ויינאלדום עזב את הכדור למילנר שבעט חלש יחסית בנגיעה, ולא איתגר את טר שטגן. עוד הזדמנות הולכת לאיבוד.

ברצלונה הראתה שהיא אמנם קבוצת התקפה שצריכה לשבור בונקרים 90% מהזמן, אך היא מסוגלת ונכונה להסתגר מאחור ולחפש הזדמנות למתפרצת. הרציונל מאחורי זה ברור – ליברפול היא קבוצה חדה ומסוכנת לפחות כמו ברצלונה, שלא יכולה הייתה להרשות לעצמה להגיע לאנפילד עם שער חוץ לחובתה.

האסטרטגיה הזו הוכיחה את עצמה בדקה ה-75. מסי קיבל כדור בין הקשרים לבלמים, הכניס אותו נפלא לסרג'י רוברטו שהשאיר לסוארס – אך האורוגוואי שלח את הכדור למשקוף. למזלו של מסי, הכדור חזר היישר לרגלו, וכל מה שנשאר לו היה לדחוק לשער הריק. 2:0 לברצלונה.

ליברפול איבדה לחלוטין את העוקץ, וברצלונה ניצלה זאת כדי להמשיך לתקוף. בדקה ה-82 הגיעה בעיטה חופשית לברצלונה ממרחק של כ-25 מטר מהשער. כל אחד יכול היה לחזות כיצד זה יסתיים – בבעיטה מסובבת בצורה לא פחות ממושלמת לחיבורים של אליסון. 3:0 לברצלונה.

כשלא הולך אז לא הולך. ליברפול כמעט והחזירה את התקווה בדקה ה-84. הרחקה רעה של ברצלונה נחטפה על ידי מאנה בתוך הרחבה והגיעה לבסוף לפירמינו, שהכניע את טר שטגן אך נהדף מהקו – הכדור חזר לסלאח, שמול שער לא ריק אך ללא שוער, פגע רק בקורה.

תוכנית המשחק של ברצלונה השתלמה לה לבסוף. היא הצליחה לנצל את חוסר החדות ובשלב מסויים גם את הפאניקה של ליברפול כדי להגיע, שוב, ליעילות שיא, ולנצח באופן משכנע משחק בו לא הייתה בהכרח הקבוצה הטובה יותר באופן משכנע. אך כל זה לא משנה כששובר השיוויון הגדול בהיסטוריה נמצא ברשותך, ובזכותו ברצלונה נמצאת היום על המסלול לגביע חמישי תוך 13 שנה, וליברפול נמצאת על המסלול להפוך לקבוצה הטובה ביותר שלא זכתה באף תואר.

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort